Ogórki z przyprawą do grilla

Właśnie dziś otworzyłam u siebie w domu sezon na przetwory z ogórków. A że bardzo lubimy je zajadać w różnej postaci, robię spore zapasy i rodzaje. Dlatego gdy tylko zobaczyłam ten przepis postanowiłam  go zrobić  i  wypróbować. Znalazłam go w gazetce "Prześlij przepis - Przetwory i nalewki" :).






Składniki :

  • 4 kg ogórków pokrojonych w 1 cm plastry lub słupki jak ktoś woli
  • 1/2 kg cebuli pokrojonej w plastry
  • 1 szklanka soli
  • przyprawa do grilla

Zalewa 

  • 6 szklanek wody
  • 4,5 szklanki cukru
  • 2,5 szklanki octu
  • 2 łyżki gorczycy
  • 5 ziaren ziela angielskiego
  • 5 liści laurowych
  • 1/2 łyżeczki kminku
  • 1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego

 Opis wykonania :

1.Ogórki i cebulę zasypujemy solą i zalewamy 9 szklankami wody. Wszystko dokładnie mieszany i odstawiamy na 3 godzin.




2. Ogórki odsączamy z wody, układamy ciasno w słoikach.




3. Z podanych składników gotujemy zalewę, studzimy i zalewamy ogórki. Do każdego słoiczka wsypujemy po łyżeczce przyprawy do grilla. Zakręcamy i pasteryzujemy wkładając do zimnej wody i od zagotowania   ok. 7 minut na mniejszym gazie.



Komentarze

  1. Otworzyłam po jednym dniu i są pyszne , ale jakie będą dobre jak dłużej postoją :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne, będę musiała zasugerować zrobienie paru takich rodzicom:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię je co roku gdyż bardzo je lubimy

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W TEJ WITRYNIE SĄ WYKORZYSTYWANE PLIKI COOKIE, KTÓRYCH GOOGLE UŻYWA DO ŚWIADCZENIA SWOICH USŁUG I ANALIZOWANIA RUCHU. TWÓJ ADRES IP I NAZWA KLIENTA UŻYTKOWNIKA ORAZ DANE DOTYCZĄCE WYDAJNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA SĄ UDOSTĘPNIANE GOOGLE, BY ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ JAKOŚĆ USŁUG, GENEROWAĆ STATYSTYKI UŻYTKOWANIA ORAZ WYKRYWAĆ NADUŻYCIA I NA NIE REAGOWAĆ.
Więcej o Polityce prywatności przeczytasz Tu
http://gotowanieipieczenieiloveit.blogspot.com/p/polityka-prywatnosci.html

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)