Ciasto drożdżowe wg. Marthy Stewart - recenzja robota First

Ten przepis jest jedna z wersji przepisu Bakera Setha Greenberga.
Mam swój sprawdzony przepis na ciasto drożdżowe, ale postanowiłam wypróbować ten przepis za względu na pyszne bułeczki jakie zobaczyłam w jednym z odcinków " Martha piecze ". Bardzo fajny przepis  minus 3-4 godzinne oczekiwanie ;), aż wyrośnie.




Składniki :

  • 2 opakowania suchych drożdży 
  • 1/4 szklanki ciepłej wody 
  • 170 g miękkiego masła  
  • 1/4 szklanki cukru kryształu 
  • 2 duże żółtka 
  • 1 łyżeczka octu 
  • 1 łyżeczka soli 
  • 1/2 łyżeczki esencji waniliowej 
  • 1/3 szklanki kwaśnej śmietany 
  • 2 i 2/3 szklanki mąki tortowej


Opis wykonania :


1. Drożdże mieszamy w miseczce z wodą i odstawiamy.

2. Za pomocą miksera ja używam dużego robota kuchennego wyrabiamy na puszysta masę masło i cukier. Dodajemy po jednym żółtku  pamiętając by za każdym razem dobrze połączyć składniki.

3. Następnie dodajemy ocet i wanilię i dobrze wyrabiamy, powoli dodajemy śmietanę  i drożdże (pamiętajmy wyrabiamy po każdym dodanym składniku).

4. Do osobnej miski przesiewamy mąkę i mieszamy ją z solą. Dodajemy do ciasta i mieszamy tak długo aż powstanie z ciasta kulka. ( Zwykłym mikserem nie jest to możliwe, gdyż nie da sobie z tym rady jeżeli nie macie większego robota musicie zrobić to zagniatając ciasto ręcznie ).

5. Wyrobione ciasto wkładamy do uprzednio posypanej mąką miski  i przykrywamy folią spożywczą na 3-4 godziny, możemy również wstawić je na noc do lodówki, ale rano musimy odczekać, aż ciasto nabierze temperatury pokojowej.




Moja recenzja :

Postanowiłam zakupić sobie robota  tak na rynku jest duży wybór jak pod względem jakości tak i ceny. Nie chciałam wydać dużo i postanowiłam, że max. wydam 500 zł i znalazłam takiego robota :


ROBOT KUCHENNY FIRST 5259

Oto jego parametry:







Wysoka jakość wykonania.
Trwała obudowa
Bardzo duża moc max. 1200W, zapewnia efektywną pracę
Wyjmowana nierdzewna duża misa do mieszania o pojemności 6,5l.
Osłona Rozbryzgowa - osłona chroni przed rozpryskiwaniem się ciasta - osłona posiada uchylane okienko dzięki któremu podczas pracy robota można dosypywać składniki.
Unikalny planetarny system obrotowy (Planetarny system obrotowy z misą i mieszadłem obracającymi się w przeciwnych kierunkach miesza wszystkie składniki równomiernie i dokładnie)
10 stopniowa regulacja prędkości.
Dodatkowo praca pulsacyjna.
Uchylne zamocowanie mieszalnika pozwala na łatwe wkładanie misy i wymianę akcesoriów
Bogate wyposażenie, akcesoria w komplecie:
-ubijak do białka
-mieszadło do lekkich ciast
-ugniatacz do ciężkiego ciasta
Urządzenie łatwe w obsłudze i proste w czyszczeniu Gwarancja dwa lata





No i po dłuższym zastanowieniu skusiłam się dużą mocą i misą co dla mnie miało przeważająca decyzje o zakupie  :)

Powiem tak jak na ta cenę wraz z przesyłka dałam za niego 409 zł. Jest naprawdę dobry ma solidną  obudowę wykonaną z dobrej jakości "plastkiku ", Mieszadła wykonane z metalu  solidne, misa świetna, duża i  głęboka, wykonana z grubej nierdzewki. Osłona wykonana z cienkiego plastiku, ale mimo to dobrej jakości. Ogólnie bardzo fajny chociaż nie liczcie, że dobrze wyrobi na puszysta masę małą ilość masła z cukrem, gdyż co chwile trzeba zgarniać na środek masę by dobrze ją wyrobił, a to jest trochę irytujące jak dla mnie :/. Przy większych ilościach jest świetny. Ciasto drożdżowe wyrobił rewelacyjnie.

Ogólna ocena to 7/10 

Wady : krótki kabel, 




Komentarze

instagram

Zdjęcia, które prezentuję na blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywanie w internecie lub innych publikacjach bez mojej zgody. (Ustawa o prawie autorskimi prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r. Dz. U. Nr 24, poz 83)